Dakle, jasna zakonska imperativna norma, koju članovima 73 odnosno 47 propisuju i Statut i Poslovnik Opštine Bar potvrđuje da je Orlandić propustio da u zakonskom roku sazove sjednicu Skupštine opštine.
Takođe, ne može se reći da do sada nije postojala potreba za zakazivanjem sjednice, ako uzmemo u obzir tešku ekonomsku situaciju u našem gradu i kako se polako ispostavlja, definitivno nedovoljne ekonomske mjere koje je na skupštinskom zasijedanju u maju mjesecu usvojio barski parlament. Koliko nam je poznato, Skupština do sada nije ni razmatrala polugodišnji izvještaj o ukupno ostvarenim primicima i ukupno izvršenim izdacima, iskazanim u skladu sa organizacionom, funkcionalnom i ekonomskom klasifikacijom, koji je predsjednik opštine bio dužan dostaviti najkasnije u roku od 15 dana od dana isteka drugog kvartala. Kako se iz predloženog nacrta izmjene budžeta vidi, štednje u kabinetu predsjednika opštine, uprkos pandemiji, nije bilo.
Ostaje da se vidi da li će, kako to propisuje član 31 Zakona o finansiranju lokalne samouprave Skupština uspjeti da donese rebalans budžeta najkasnije do kraja oktobra, odnosno u roku koji nalaže pomenuti Zakon.
Za svo ovo vrijeme, opštinom upravlja samo jedan čovjek, predsjednik opštine, dok je uloga lokalnog parlamenta, a samim tim uloga prvog čovjeka ove institucije već duže vrijeme potpuno i nepravedno zanemarena. Očigledno je da su stranački sukobi unutar partija koje čine vlast, ali i samih konstituenata koalicije uzeli maha, da se trenutno mnoge partije kao i sama koalicija drže „na staklenim nogama“ i da se sve to odrazilo i na samo funkcionisanje lokalnog parlamenta.
Opština Bar, njeni građani i lokalni parlament ne smiju biti taoci uskostranačkih interesa i sukoba partija koje trenutno čine većinu, zato očekujemo ili hitnu deblokadu očigledno blokiranih institucija ili kako će mnogi potvrditi u ovom trenutku, najpošteniji ishod, skraćenje mandata i nove lokalne izbore u našoj opštini.